2011: Dat Bepaal Ik Zelf!

Het leven is geven en het leven is leren.!
What else is new? We weten het wel, leven we er ook naar?

Hierbij de zeven acties die voor mij vele nieuwe deuren in 2010 geopend hebben en waar ik graag verder mee ga in 2011.
Geef ook jouw beste 7 ervaringen naar succes in deze blog en win 1 van de 5 toegangskaarten voor 11-1 die ik graag aanbied voor deze bijzondere Mindpower Club Doelstellingen avond 2011: dat bepaal ik zelf!
Uitgangspunt hierbij is bovenal dat ik in 2010 geleerd heb dat iedere succesvolle communicatie, zowel persoonlijk als zakelijk bestaat uit zo hoog mogelijk scoren op 5 i’s: nl inhoud, interactie, inspiratie, intentie en impact(door juiste instrumenten). Op 11-1-‘11 gaan we zeker ook verder op deze 5 i’s in.

1. Laat mensen je product/dienst regelmatig heel toegankelijk/gratis en vooral ook uitgebreid ervaren (inhoud)
2. Doe niet zo interessant… wees écht geïnteresseerd (interactie & intentie)
3. Denk, werk en leef steeds ‘naar toe’ i.p.v. ‘weg van’. Wat je aandacht geeft groeit, dus geef je doelen en dromen water en niet het onkruid in je hoofd. (intentie & inhoud)
4. Leef volgens de Kunst van Ontspannen Concentratie: Focus en diepe rust tegelijkertijd geeft Wereldklasse resultaten (inspiratie)
5. Stel steeds beter vragen en vertel veel minder. Het gaat om de ander, niet om jou. Maak de ander succesvol en de rest komt vanzelf. (interactie)
6. Stop je EGO in de ijskast en ontwikkel juist wel je sterke persoonlijkheid (intentie en impact)
7. Durf veel meer los te laten en de waardering, controle en de veiligheid die je zoekt komen juist dan met minder moeite (inspiratie & impact)

Laten we onze ervaringen met elkaar delen. Voeg jouw reactie hieronder toe aan het blog. Dat is al een groot geschenk dat we elkaar kunnen geven voor de Feestdagen.

Happy Holidays en graag tot 11 januari,

Robert

Schrijf je hier in voor deze speciale Mindpower Club Doelstellingen avond 2011: dat bepaal ik zelf!

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

12 reacties op 2011: Dat Bepaal Ik Zelf!

  1. J.A. (Hans) Pijnacker zegt:

    Laat de omgeving zo min mogelijk jouw tijdsbesteding bepalen hou zelf het roer in handen
    Luister met echte belangstelling en stel gerichte vragen zodat de ander weet dat jij luistert
    Stel directe vragen draai er niet om heen
    Bespreek heel open de onderwerpen benoem de zaken die jij wil bespreken.
    Ga voorop in de strijd en laat voorbeeldgedrag zien
    Als iets afwijkt van hetgeen is afgesproken direct benoemen en niet wachten dat het te laat is.
    Geef complimenten op de juiste momenten

  2. Martin Spee zegt:

    1. Krijg helder WAAROM je iets wilt. HOE en WAT komen later wel.
    2. Maak geen PLAN maar visualiseer je DROOM
    2. Spreek UIT waarom je dit wilt, dit trekt energie aan als een krachtige magneet
    3. Vraag om HULP, niemand kan het alleen en oneindige kennis is beschikbaar
    4. Zorg voor VERBINDING, ondernemen in het NU vraagt om co-creatie
    5. DEEL, zoek naar fans en ambassadeurs voor jouw droom én je product
    6. Zeg wat je BELOOFT. Geef altijd feedback op input van anderen.
    7. Maak van je IK verhaal een WIJ verhaal en durf een brug te bouwen terwijl je er op loopt
    8. GENIET van je succes en DEEL je succes met de wereld.

  3. ina haverhals zegt:

    1. accepteren (en loslaten) van wat er gebeurd is;
    2. afstand nemen, niet alles op jezelf betrekken, soms zijn issues gewoon andermans ‘ding’ en heeft het niets met jou te maken;
    3. keuzes maken en daarop focussen;
    4. gewoon doen, intuitie volgen geeft fantastisch resultaat!!
    5, eerlijk zijn;
    6. hulp vragen;
    7. genieten van alles, ook van negatieve ervaringen, dit zijn vaak de beste levenslessen!!

    maar eerlijk is eerlijk…. woorden zijn nog lang niet altijd daden, ik heb deze punten als heel positief ervaren maar zou ze nog veel vaker en bewuster kunnen (en durven)toepassen om er optimaal van te profiteren.

  4. Robert T. van den Dungen zegt:

    1. Oordeel niet te snel en veroordeel niet
    2. Laat je gevoel je ego’s inbedwang houden
    3. Neem regelmatig tijd vrij om je af te vragen hoever je daarin bent
    4. Neem ook tijd vrij om je lichaam te onderhouden met beweging
    5. Geniet van de natuur, dat kan met 3 en 4 gecombineerd worden
    6. Als je balans gevonden hebt, kijk of je anderen daarmee kunt helpen.
    7. Begin eerst bij je familie en kennissen die zijn opener en kritischer.
    “Walk the talk” is erg belangrijk voordat je ideeën uitdraagt.

  5. Hans Wijgers zegt:

    1)deel ! wie niet kan delen kan zeker niet vermenigvuldigen
    2)bezoek ! ondanks alle moderne technieken is face-to-face en met de-poten-in-de-markt nog steeds belangrijk.
    3)voel ! weet wat er speelt in de markt en profiteer hier van !
    4)verander ! “er is niet verkeerd aan verandering zolang het maar in de goede richting is ” (Winston Churchill)
    5)vecht ! door met een eerlijk open vizier je marktaandeel te verdedigen en uit te breiden dwing je respect af !
    6)geniet ! ook een periode van “minder” of stabiel heeft zijn positieve kanten,zie deze en geniet !
    7)gein ! breng humor in , dit opent deuren en verandert “zakelijk “in “persoonlijk”!

    SUCCES !

  6. Mijn ervaringen naar succes top 7;
    1) Gun elkaar bestaan
    2) Sta open, blijf luisteren
    3) Toon werkelijke interesse
    4) Niets is de moeite waard om je over op te winden
    5) Durf verantwoordelijkheid te nemen
    6) Durf verantwoordelijkheid te geven
    7) Blijf trouw aan je eigen passie
    8) Doe iets méér dan de ander verwacht 🙂

  7. Ralph Touwslager zegt:

    1. Zorg voor gelijkwaardige relaties (Fellowship). Samen bereik je het meest.
    2. Probeer niet alles JUIST te doen, maar focus de JUISTE dingen.
    3. Om verbinding te kunnen maken, moet er een ontvanger zijn.
    4. Niet de “tent” maar de “vent” (M/V) bepaald het succes.
    5. De ander bewegen tot afname, is beter dan sturen op aanbieding.
    6. Laat tegenslagen niet liggen, maar pak ze op.
    7. Blijf trouw aan jouw persoonlijke visie en missie.

  8. robert zegt:

    Enorm stimu-lerend, al die compacte do’s & dont’s. Zo herkenbaar en uitnodigend om verder mee aan de slag te gaan. Hartelijk dank. Graag tot dinsdag 11-1 in Utrecht op de Mindower Doelstellingen avond (zie http://www.mindpower.nl)

  9. Mijn succes moet nog gaan komen. Soms zit het namelijk mee en soms even niet.

    Hoe ik mijn succes wil gaan halen? Ik denk door:

    1 Mezelf te blijven.
    2 Mezelf te blijven.
    3 Mezelf te blijven.
    4 Mezelf te blijven.
    5 Mezelf te blijven.
    6 Mezelf te blijven.
    7 Mezelf te blijven.

    Hoe ik dat ga doen en hoe ik dat (dacht ik) deed?
    Trouw blijven aan waardes zoals , eerlijkheid. loyaliteit. Nu toch echt maar een keer mijn hart volgen. Luisteren of misschien nu echt gaan luisteren. Een open hart. Contact maken met jou en in eerste plaats mezelf. Dit ga ik doen in 2011, want op het punt gestaan van opgeven en als het in 2011 niet lukt, tja dan sluit ik ook maar achteraan bij de voedselbank ofzo en ach ook dan heb ik mezelf nog..

  10. Erik Janssen zegt:

    Hallo Robert,

    Heerlijk jaar is 2010 geweest. Vooral veel in mezelf geïnvesteerd en mijn persoonlijke ontwikkeling gaat 10x sneller als ondernemer.

    Mijn 7 beste ervaringen naar meer succes:

    1) Ik Ben Authentiek in mijn woorden en daden
    2) Ik ben dankbaar voor alles wat op mijn pad komt ook als het Pijn doet
    3) Ik neem waar i.p.v dat ik oordeel
    4) Ik ken mijn valkuilen en overwin deze door begrip en bewustzijn over waar ze vandaan komen
    5) Ik werk met een Team want ik kan niet alles alleen als ik succesvol wil worden
    6) Ik ben 100% verantwoordelijk voor mijn eigen succes
    7) Echte vrijheid is los zijn van conditioneringen en overtuigingen

    En…verder geniet ik van de weg die ik ben ingeslagen en blijf ik dicht bij mijn dieperliggende waarden.

    Iedereen een Fantastisch mooi en liefdevol jaar en creëer het ZELF.

    Hartelijke groet,

    Erik Janssen
    WinstMerk.nl

  11. 1. Plezier, Passie en Prestatie leven.
    2. Ont-moet. Er moet niets. Eerst contact van mens tot mens (kopje koffie).
    3. Ont-dekken van elkaars drijfveren (het waarom en het waartoe).
    4. Uitspreken wat je wilt bereiken en vragen wat de ander wil bereiken.
    5. Uitspreken wat je nodig hebt en vragen wat de ander nodig heeft.
    6. (evt.) Afspreken en dan altijd doen wat je zegt/beloofd.
    7. Uitspreken (checken) en aanspreken (complimenten én kritiek). Dus niet in het midden laten, aan het lijntje houden of laten houden. Duidelijkheid.

Geef een reactie

